Jako každý rok, i letos probíhal průzkum spokojenosti klientů pečovatelské služby formou anonymního dotazníku. V tomto roce probíhal v létě. Ke zpracování výsledků jsme se však kvůli jiným neodkladným povinnostem dostali až nyní.
Dotazníky jsme rozdali klientům, kteří aktuálně (v období průzkumu) využívali služeb PS. Celkem jsme rozdali 80 dotazníků (manželské páry dostávali 1 dotazník). Zpět se nám vrátilo 59 vyplněných dotazníků, tzn. že odpovědělo 73,8 % klientů. Stejně jako v minulých letech neodpověděli všichni klienti na všechny otázky.
U 8 otázek ( č. 1,2,4,7,8,9,11a 14) došlo k mírnému zlepšení, u 3 otázek ( č. 3,6 a 15) k mírnému zhoršení. Rozdíly však nejsou nijak výrazné, většinou v řádu setin max. desetin. U 3 otázek byl výsledek stejný jako loni.
Následují výsledky průzkumu. U každé otázky je uvedena průměrná „známka“. U otázek, které jsou stejné nebo hodně podobné (byť došlo k mírnému přeformulování) uvádíme v závorce pro srovnání loňský výsledek.
1) Jak byste ohodnotila provádění pečovatelských úkonů v případě Vaší osoby – jejich kvalitu, rychlost, pohotovost, přesnost, pečlivost, ochotu…
Průměrná „známka“ je 1,08 (v loňském roce 1,18)
2) vyhovuje vám doba, kdy je vám služba poskytována?
Průměrná „známka“ je 1,02 (v loňském roce 1,12)
3) Ohodnoťte laskavě chování personálu, včetně chování jednotlivých členů (nejde nám pochopitelně o Vaše osobní sympatie, ale o Váš názor na jejich profesionalitu). K hodnocení použijte níže uvedenou škálu – známkujte jako ve škole. Hodnoťte pochopitelně jen toho, koho znáte.
Celkový průměr je 1,08 (v loňském roce 1,05)
4) Jak rychle jsou vyřizovány Vaše požadavky, případně stížnosti?
Průměrná „známka“ je 1 (v loňském roce 1,35)
5) Stalo se někdy, že by Vám personál podle vašeho názoru neoprávněně odmítl v něčem vyhovět?
Průměrná „známka“ je 1 (v loňském roce 1)
6) Doporučila byste tuto pečovatelskou službu svým blízkým přátelům?
Průměrná „známka“ je 1,11 (v loňském roce 1)
7) Jak hodnotíte spolehlivost místní pečovatelské služby?
Průměrná „známka“ je 1 (v loňském roce 1,02)
8) Jste dostatečně informováni o všech úkonech, které místní pečovatelská služba nabízí?
Průměrná „známka“ je 1,25 (v loňském roce 1,29)
9) Víte jak postupovat, kdybyste chtěli služby rozšířit o jiné úkony?
Průměrná „známka“ je 1,2 (v loňském roce 1,57)
10) Máte přehled o doprovodných aktivitách, které se v penzionu HORIZONT odehrávají?
Průměrná „známka“ je 1,31 (v loňském roce také 1,31)
+jak se o nich dovídáte?
dostávám pravidelně tištěný program – 14x
letáčky na veřejných vývěskách – 1x
informace v Suchdolských listech – 24x
z programu vyvěšeného přímo v Horizontu – 4x
jinak – „od lidí“, „se zpožděním“
11) Jak hodnotíte kvalitu dovážených obědů?
Průměrná „známka“ je 1,45 (v loňském roce 1,48)
Konkrétních komentářů je 19 :
- Nedávat párky do polévky a méně ji mastit.
- Někdy porce polévky jsou podminimální, tj. pod obrubou.
- Maso je tvrdé.
- Jsem ráda, za tuto službu, kterou využívám už dlouho a jsem vděčná – změny nepotřebuji.
- Rýži více propírat než se začne vařit.
- Obědy jsou vždy výborné, moc mi chutnají, těším se na ně.
- Zlepšit chuť a větší porce
- Omáčky jsou bez chuti
- Méně cibule
- Málo kdy
- Polévky často vodové, kromě držkové
- Zlepšit chu’t omáček, jsou bez chuti a větší porce
- Polévka – méně jišky a více ingrediencí
- Obědy jsou vždy výborné. Moc mi chutnají, těším se na ně.
- Nemám rád maggi
- Nezařazovat tak často červené polévky (paprika); pokud je polévka obohacena párkem, bylo by dobře ho oloupat, protože kůžička se nedá rozkousat.
- Více vařené zeleniny
- Polévka: více zeleniny, krémové. Masa tvrdá – i kuřecí
- Chutné omáčky – kuchaři dík
12) Vyhovuje vám doba, kdy jsou vám obědy dováženy?
Průměrná „známka“ je 1,05 (v loňském roce také 1,05)
+ jeden slovní komentář: „nezměnila bych nic – vše na 1“
13) chtěli byste dodavatele obědů změnit? (zatrhněte jednu z možností)
34 x NE (z toho 1 x „rozhodně ne“) – tj. 58% (v loňském roce roce – 89 %)
17 neodpovědělo – tj. 29 %
5 x ANO, 1 x „změna by nevadila“ – tj. 10 % (v loňském roce roce – 11 %)
1 x nevím.
14) Jste spokojen/a s prostředím, v němž žijete nebo byste uvítal/a pomoc s jeho udržováním?
Průměrná „známka“ je 1,2 (v loňském roce 1,34)
Slovní komentáře: – bydlím s dcerou rodiny
-ale v budoucnu budu jistě pomoc potřebovat (později)
– pomoc mi poskytuje dcera a syn (dojíždějí ke mně)
15) Cítíte se kvůli věku, horší pohyblivost apod. omezen/a v dostupnosti některých služeb, aktivit atd.?
Průměrná „známka“ je 2,88 (v loňském roce 2,6)
+ další komentáře: 3x „menší pohyblivost“
16) Dokázal/a byste se v případě nespokojenosti s poskytovanými službami ozvat vedení PS s požadavkem na nápravu?
Průměrná „známka“ je 1,61
+ slovní komentář: „žádný důvod nebyl“
Pokud taková situace nastala, pokuste se, prosím, popsat jak jste se zachoval/a?
– pomocí zaškrtnutí odpověděla jen menší část lidí
Možnosti např.:
Mlčela jsem – 2 x
Nebylo to tak důležité – 1 x
Hned jsem to sdělila přítomné osobě a vyřešili jsme to – 3 x
ale nevyřešili jsme to;
Sdělila jsem to vedení organizace;
Žádná taková situace nenastala – 32 x.
17) Jak jste se o pečovatelské službě Horizont dozvěděl/a?
– od známých – 10x
– od lékařky- 4x
– od příbuzných – 3x
– ze zpravodaje – 2x
– leták – 2x
– na úřadě – 1x
– na pedikúře – 1x
ostatní neodpověděli
18) Chcete nám ještě něco sdělit? Napadlo Vás někdy, že by se dalo dělat něco lépe nebo snáz?
Víte o něčem, co jiné služby poskytují a my ne, přitom by to bylo podle Vás potřebné a užitečné?
jste výborní a děvčátka půvabná a milá!
- Děvčata příjemná a ochotná – za to dík
- jste výborní a děvčátka půvabná a milá!
- 2x – nemám připomínky, jsem spokojen
- Nevím
- 4x – nechci
- Se službami poskytovanými jsem spokojen
- Vezhledem ke své nemohoucnosti nemohu se zůčast’novat žádných aktivit. Žijeme s manželem jen svými těžkostmi a bylo by příjemné alespoň někdy popovídání se sociální pracovnicí
- Žádat osobní asistentku
- Nic dalšího mě nenapadá
- 2x – zatím ne
- Jsem spokojená
- Dávat jídelní lístek už ve středu kvůli obědnávce na pondělí (klient bere obědy po – st – pá)
- Co potřebuji PS mně poskytuje